dilluns, 10 de setembre del 2018

Currículum Cultura Audiovisual I


Bloc 1: Imatge i significat. La imatge fixa i els seus llenguatges.

Imatge i significat. La imatge fixa i els seus llenguatges.
Classificació, funcions, forma i característiques de la imatge representada.
La sintaxi visual i els seus elements configuratius bàsics (punt, línia, color, to, contorn, direcció, textura, moviment, dimensió, escala, composició). Contingut denotatiu i connotatiu de la imatge.
Percepció audiovisual.
-Teoria de la Gestalt.
-Lleis de figura i fons i de la bona forma.
Anàlisi d’imatges i missatges multimèdia. Transcendència de la valoració expressiva i estètica de les imatges i de l’observació crítica dels missatges.
-Conceptes bàsics de significat en l’anàlisi d’imatges.
-Recursos expressius: originalitat, redundància, estereotips, grau d’impacte, hipèrbole, metonímia, substitució, metàfora, analogia, sinècdoque.
Evolució de la construcció d’imatges fixes en la història de l’art.
-De la imatge única prehistòrica a la revolució del gravat renaixentista i la difusió de la imatge.
-Tractament formal d’imatges en diferents períodes de la història de l’art.
Evolució dels mitjans i llenguatges audiovisuals. Els mitjans audiovisuals i les seues característiques principals.
-Comparativa històrica de les fites de la fotografia, el cine, la televisió, la ràdio, el multimèdia i els nous mitjans. El món audiovisual com a representació del món real.
-Concepte de cultura de masses: El llenguatge dels mass media i els new media.

Bloc 2: La imatge fixa i la seua capacitat expressiva.

Característiques pròpies de la imatge fotogràfica, en relació a altres imatges fixes. Fonaments i conceptes bàsics del llenguatge fotogràfic.
-Enquadrament, punt de vista, llum, to, ritme visual, centre d’interés, color, blanc i negre, plans, angles, lleis compositives.
-La composició d’imatges fixes.
Els gèneres fotogràfics: retrat, paisatge, bodegó, periodístic, social, de moda, publicitari, arquitectònic, macro, etc.
-L’obra gràfica de: Richard Avedon, Mario Testino, Annie Leibovitz, Jaume de Laiguana, Eugenio Recuenco.
Fotografia humanista i social: Robert Doisneau, Henri Cartier-Bresson, Robert Capa, Diane Arbus, Sebastiao Salgado, Dorothea Lange, Cristina García Rodero, etc.
La metàfora visual: Chema Madoz.
Els clàssics: Alfred Stieglitz, Irvin Penn, Cecil Beaton, Ansel Adams, Man Ray.
-La fotografia com a instrument: de denúncia social i el seu ús com a imatge del poder polític.
-La fotografia de moda. Condicionants plàstics i econòmics.
-La fotografia en la publicitat. Sistemes de captació d’imatges.
La càmera fotogràfica. Les tècniques digitals en el disseny, manipulació i creació d’imatges. Tractament d’imatges digitals:
-Il·lustració digital, traçat vectorial i imatges bitmap o píxels.
-Elaboració d’històries gràfiques per mitjà d’imatges d’ús públic.
La narració per mitjà d’imatges fixes (cartells, historieta gràfica, presentacions). La funció il·lustradora de la imatge (imatge i text).
El guió de la historieta.
Funcions del cartell, tipus de cartell.
Text tipogràfic combinat amb imatge.

Bloc 3: La imatge en moviment i la seua capacitat expressiva.

Fonaments perceptius de la imatge en moviment. La il·lusió de moviment. La tècnica d’animació stop motion.
-Principis generals del cine: fotogrames, banda de so, càmera ràpida i càmera lenta.
-Les característiques expressives de la velocitat de reproducció d’imatges: el cine mut. La càmera lenta. Bullet time.
Característiques tècniques de la imatge cinematogràfica i videogràfica, la imatge televisiva i dels audiovisuals.
-La composició expressiva del quadre d’imatge o fotograma en el cine i en televisió.
Sistemes de captació d’imatges en moviment.
-Sistemes tradicionals analògics i moderns sistemes digitals.
La funció de la il·luminació.
-La il·luminació com a recurs expressiu.
-Principis d’il·luminació: persones, exteriors i interiors.

Bloc 4: Narrativa audiovisual.

La narració de la imatge en moviment. L’estructura fílmica.
-El pla i la seqüència. Els plans d’imatge. Els moviments de càmera.
-El diàleg en el cine: pla i contrapla. El pla seqüència. Les relacions espaciotemporals en la narració audiovisual. El flashforward i el flashback.
Literatura i guió cinematogràfic.
El guió literari, el guió gràfic o story board, el guió tècnic.
-Narrativa dels productes interactius.
Fases en l’elaboració d’un audiovisual.
-Producció, realització, postproducció
La sinopsi. L’escaleta. La seqüència. El muntatge audiovisual, l’articulació espaciotemporal i els tipus de muntatge.
Gèneres cinematogràfics i televisius.
-Cine de ficció i documental.
-Cine d’animació o stop motion. Els crèdits cinematogràfics.
El projecte: tipus i elements.
Planificació de projectes.
Identificació de les fases d’un projecte.
Programació de tasques.
Elaboració de les primeres idees.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada